Klaffbord klart!

Har alltid önskat mig ett klaffbord! Hittade ett på loppis för ett tag sen, som var ...  sådär;)  Tog hem det, målade det (lite sådär slarvigt som man gör när man inte är riktigt nöjd) och tänkte att det får duga så länge. Inte långt därefter ringer min söta svägerska och frågar om jag vill ha deras gamla klaffbord som dom inte har plats med längre....  Tro att jag blev glad! Ett sånt där fint med svarvade ben och precis lagom storlek... :) Nu har jag äntligen målat det, även om det var fint innan så passar vitt bättre hemma hos oss. Textade även dit några fina ord.  Efter lång överläggning med Ebba hamnade dom på kortsidan av bordet. För henne var det självklart att det skulle skrivas på klaffen ;- blir mkt snyggare när man fäller upp bordet! Håller helt med, men eftersom jag sällan fäller upp det ville jag ha det på långsidan av bordsskivan...  Som sagt, tillslut blev det på kortsidan! Snyggt både utfällt och inte ;)
.
.
.
Nu, alla ni som tycker kaotiska rum är jobbiga - BLUNDA!
Här kommer en liten bild från mitt gamla torkrum i källaren som har blivit målarrum! En liten tjuvtitt på något som jag egentligen inte vill visa... ;)
.
Lite svårt att måla när jag knappt kan vända mig om ;), men pelarbordet och sekretären har fått sig två omgångar färg. Två lager till och dom är färdiga! Tjoho va kul! Försöker övertala Alva till att få skriva lite på hennes sekretär, men hon är svårflörtad ibland. Lite hjärtan kan hon tänka sig, men neeej, det kan jag absolut inte ;)
Folk brukar fråga;- "När har du all tid att måla?",  och just idag är en bra dag att svara på det;) Trots semester ställde jag klockan på 07.00 för att gå upp och måla innan barnen vaknade :) ! Härligt!!! (även om det hör till ovanligheten...) Borde göra det oftare!
.
Kram Helene

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej Helen!

Jag var inne och sökte på lite kakfat på nätet och fann din blogg, vilken inspiration!!! Allt ser så himla fint ut, saker som jag aldrig skulle tittat åt målar du om så de blir underbara!

Kul att du delar med dej! hälsningar caroline

2011-01-23 @ 16:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0