Grundat grindar

Började dagen med att tvätta av grindarna som ska bli våran nya sänggavel. Det var lättare sagt än gjort! Det tog flera timmar att få bort den ingrodda smuts som har tillkommit av mer än 50 års vila i ett gammalt garage....
Gick sen ut i det vackra vädret, men som tur var så blåste det lite för mkt....  så jag fick anledning att gå in och måla lite istället:)
Christer kom på den briljanta ideen att jag skulle måla med utomhusfärg! Han känner mig väl och vet att rätt som det är vill jag ha grindarna ute istället, och då funkar ju det också ;)
.

.

Det känns så himla skönt! Har äntligen röjt ur ett gammalt torkrum nere i källaren som jag ska ha till målarrum. Tidigare har jag varit lite överallt och spridit mina grejer runt mig....  Väntar nu bara på lite hyllor och sånt så kommer det att bli jättebra!

.

.

.

.

 

Jag hade lagt ut en gammal matta under grindarna när jag målade, och givetvis drällde jag lite färg. Det var ju därför jag hade lagt den där, men kom då på att man kanske kan måla mattan ....? Var tvungen att testa på en fläck och det gick riktigt bra. Ännu bättre går det nog med en roller. Ska bli spännande att se hur den är när den torkar ordentligt. Blir det bra kommer den nog att få ligga på balkongen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0