Färdigfärgat!

Nu är det färdigt! Och flammigt blev det... ;) , men tycker inte att det gör så mkt. Färgen har liksom tagit på ytan men inte i botten. Vet inte om det beror på att jag hade för mkt i maskinen, eller om det beror på färgen. Läste nämligen lite försent på baksidan av färgpaketet att man skulle ha någon annan sort vid färgning av ull....  eller också funkar det inte riktigt att färga sånt här ;)  Nu ska det bli spännande att se skillnaden på dom jag torkade i torktumlaren och dom jag låter självtorka. Har nämligen läst att man inte ska torktumla... ( Dessa är tumlade och blev helt ok! )
.
.
.
Här är det färdiga resultatet. Inte helt färdigt, då ullen är ditsatt lite provisoriskt och jag måste komma på någon bra lösnig att fästa dynan. Skinnfällen är för tjock för att kunna trycka ner, så det blir nog Christer som får skruva lite... :)
.
.
.
Nu ska jag hitta på ngt bra att göra av dom resterande fällarna. Kanske några kuddar, eller några sittdynor.. Får väl se vad det blir :)
.
.
.
Förresten fick vi ovanligt besök idag! Förstå vad jag blev snopen när jag tittade ut på uppfarten...
.
Elina och hennes kompis kom ridande förbi, mitt i stan :) Det var kul!

Kommentarer
Postat av: Mannen

så det blir nog Christer som går skruva lite... :)



Går vart då????

2010-04-25 @ 22:23:09
Postat av: Anonym

Ja,ja.. kan väl skruva själv då! Och stavningsfelet har jag rättat till.

2010-04-25 @ 22:29:42
Postat av: Mannen

Oj oj så sur för lite hjälp med stavningen,,,,

2010-04-25 @ 22:39:26
Postat av: anebit

Ha ha ha ha, ni är roliga som kommunicerar genom en blogg. ,:-). sitter ni på varsinn våning?



Du har en jättefin blogg Helene. Du är så duktig och kreativ!



Tur att ni har ett stort hus men får du verkligen rum med fler grejer?



2010-04-26 @ 01:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0