Konfirmation

Igår konfirmerades Ebba! Tänk att hon är så stor!!! Känns som det var igår som jag själv stod i kyrkan med den vita kåpan på mig....  Får även känslan av att konfirmationen idag inte är lika stor som den var förr. Då fick man springa på högmässor med ett stämpelkort som prästen skulle signera, man beställde minneskort, och det med stor omsorg av vilken bild man ville ha ( själv hade jag en lila blomma :) , som sen delades ut till nära och kära som ett minne av konfirmationen. Man var nervös, för att inte bli godkänd...  det var ju "värsta" förhöret i kyrkan där man skulle kunna svara på frågor, och man fick halsband med kors i present. Ebba önskade sig objektiv till systemkameran och en resårmadrass ;)
.
.
Dagen blev mkt lyckad trots att vi inte hade vädrets makter med oss. Regn och nästintill storm. Det är ju typiskt när man har fixat och donat hela helgen för att kunna sitta ute på altanen. Städat , planterat blommor...   Nu är det nån stackare som måste sköta dessa växter när vi åker till Turkiet nästa vecka. Hade jag vetat att det skulle bli så dåligt väder hade jag väntat med att plantera tills vi kom hem!
.
.
.
Även ett premiärdopp i poolen blev det i helgen!
Givetvis inte för mig, men för Alva och Hugo!
.

Kommentarer
Postat av: ebba

för det första: det var en blixt jag önskade mig, inte ett objektiv.

och för det andra: vi åker till turkiet den här veckan, inte nästa :)

2010-05-24 @ 15:42:16
URL: http://ebbahelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0