Bling bling gran...

Nu har det flyttat in en riktig bling bling gran i huset....   Var i Eskilstuna igår och handlade massor av roliga saker på Panduro, varav en ganska ful  trägran :) Monterade ihop den, målade den vit och prydde den med lite olika saker....
Resten av familjen tittade lite konstigt på mig och tyckte väl inte riktigt att det var min smak, men jag tyckte den var ganska rolig! Har även hängt dit fyra små paket gjorda av tändsticksaskar som ska öppnas varje söndag fram till jul, och varje paket är till hela familjen! Barnen har inte så stora förhoppningar, för vad kan rymmas i en sådan liten ask?     Jaaa, det kan man faktiskt undra... ;)
.
.
Köpte även en platta med två krokar som jag målade med krackeleringsteknik och klistrade dit en bild på. Anledningen till köpet var att få Christer att tycka det var ett onödigt köp, att han lätt kan såga till såna små bräder själv för en billig peng....  (jag har nämligen tjatat ett tag), men resultatet blev ett annat!
-" Så billigt, med två krokar dessutom... Finns ingen anledning att göra såna själv ! "
Saken är den att jag vill inte ha dom krokarna, jag vill ha andra...!!! ;)
.
Sist men inte minst (iaf besvärligast ) tråcklade jag ihop en kupa av hönsnät och ståltråd som ska fyllas med något juligt, och nu får det vara slut på allt småpyssel för ett tag....  Måste ta tag i att göra färdigt endel ofärdiga saker som står i källaren och bara väntar på att slutföras. Ibland tar energin slut för vissa saker.. :( Har lovat mig själv att det ska vara färdigt till första advent, så nu blir det kvällar i källaren denna vecka...
.
Kram Helene

Kommentarer
Postat av: Mannen

Tji fick du,billigare bräda med krokar går inte att göra själv , puss

2010-11-22 @ 18:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0