Kakfat

Blev lite inspirerad av Äntligen hemmas Karin Mannerstål när hon gjorde kakfat i ett program. Svischade in på överskottsmarknaden och plockade åt mig två ljusstakar och två fat för att åka hem och testa. Har även fått en sån fin bok av mina arbetskamrater där dom tipsar om samma ide. Klart man blir nyfiken att försöka.... ;)
.
.
I boken skrev dom att det var bra att limma ihop delarna med silikon, så jag for ner i källaren och letade...
I tron om att det var det jag hittade så började jag limma. Senare visade det sig att det var fogmassa jag använt, men det funkade det med :)
.
.
När det torkat sprayade jag med vit färg, och här är resultatet. Blir fint att lägga julgodiset på...
Ser aningen snea ut på bilderna, men Ebba förklarade för mig att det beror på att den ena är högre än den andra. Då blir det så! ;)
.
Jag kan varmt rekommendera Anna Örnbergs böcker "Inred och dekorera ljust och lantligt" och den bok jag fick häromdagen av mina kolleger "Inred lantligt inne och ute". Innehåller massor av fina bilder och ideer om vad man kan göra! Böcker att bläddra i hur länge som helst...
.
.
Vintriga kramar Helene!

Kommentarer
Postat av: Martina Dahlin

Vad fiffig du är jag ska prova att spaya mina grejor i morgon. Passar på medans Gustaf är på cup ifall det går och skogen...



2010-11-12 @ 20:19:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0