En liten buffè och två loppisprylar....

Har äntligen fått ner min buffe från övervåningen! Äntligen har Christers knä blivit så bra så han kan hjälpa mig igen...;) Återstår bara att se hur det går att få ner det lite större vitrinskåpet....  Vore skönt att börja utnyttja vardagsrummet på övervåningen till det som det är tänkt för igen, och inte till en stor målarverkstad!
När nu äntligen buffèn står på plats väntar bara det mest ångestladdade momentet, att tömma den gamla möbeln som stod där innan och samtidigt rensa bort allt gammalt skit! Det är ju så svårt!!!! Vill spara allt, hur fult det än är...   Kanske man kan få användning av det någon gång, kanske man kan börja tycka det är snyggt igen....  Läste någonstans att furu är på hög ingång i heminredningen igen ;) Ingenting är omöjligt!
.
.
.
.
.
Har faktiskt inhandlat lite prylar på loppis som får vara i sitt befintliga skick ;) En gammal skrivmaskin som jag köpte på loppisen vid djulö i somras för några tior och en kruka på pingstkyrkans secondhand för en femma. Varför gå och köpa dyra krukor i en blomsterhandel när loppisar har ett så stort utbud? Kanske inte alltid alla är jättetjusiga, men oftast finns det många snygga! Och bara för en femma....!  Även om jag gillar mkt vitt så är jag jag ganska svag för det svarta...
.
.
Nehej, dags att ta tag i den utmanande uppgiften;- rensningen!
Känner jag mig rätt kan jag stuva bra, och allt får plats ;(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0