Ett nytt inlägg! :)

Äntligen! Har tänkt så länge att jag måste göra ett nytt inlägg, men det blir aldrig av. Tiden bara rinner iväg och det är så mkt annat att göra. Har sprungit på massor av loppisar och småfyndat lite här och var....  Förra helgen var jag för första gången vid Öster Djulös bybod (hade nu velat komma ihåg hur man gör när man länkar, men tyvärr, man glömmer fort) där det även finns ett loppis. En jättegullig liten bybod som jag ångrar att jag inte besökt tidigare. Halva priset på alla loppisgrejer var det oxå,  så jag köpte ett slagbord, en herrbetjänt och ett fågelhus....
Huset är gjort av en farbror vid namn Per Lundberg 20 december 1952, när han gick i tredje klass. Kul om han skulle se att jag har köpt det. Han skulle gärna kunna få snickra några fler åt mig ;)
,
Har nu målat det vitt och fixat lite grann :)   Fick även en trea eftersom det är vid hus nr tre som det ska stå...
Nu ska det bara lackas och hängas dit en talgboll, och hoppas på att inte fåglarna bajsar för mkt på det vita... ;)
.
.
.
Har även köpt tre ljushållare i ek eller bok, såna där som väldigt många har hemma hos sig.... Tycker det är så kul att dekorera ljus men tycker samtidigt att det är lite läskigt med tanke på brandrisken. Det här är mkt smartare, eftersom man bara byter värmeljus....
.
Det här är lite av vad jag har pysslat med den senaste tiden. Håller just nu på med lite större projekt som målning av en buffe och ett vitrinskåp som jag ska ha på nedervåningen. Köpte även en sekretär till Alva igår på soptippens loppis för 50 kr!!! Hon bara längtar tills jag kan börja med den....
.
Sen har jag även börjat julpyssla..... Det är ju superkul!!!
Återkommer snart!  Hoppas jag ... ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helene, kan inte jag få gå i lära hos dig??? Dom där ljusstakarna är såååååå fina, du är superduktig ju!!!!

2010-10-03 @ 22:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0