Att angöra ett trädgårdsland ;)

Idag har jag lekt trädgårdsmästare, arkitekt och målare...  Vet inte om det var min starka sida men ett trädgårdsland har det blivit ;)
Har haft tankar på att ta bort sandlådan som ändå ingen använder och använda den platsen till några planteringslådor. Det skulle krävas lite jobb och med en skadad Christer kunde jag inte få någon hjälp. Därför tog jag ett snabbt beslut i morse att använda den befintliga sandlådan...
Röjde ur alla gamla leksaker, letade fram lite vit utomhusfärg och vips så hade jag ett vitt trädgårdsland :) Och vitt vill jag lova att det är, det bara lyser på gräsmattan... Lite för mkt faktiskt! Kanske väder och vind kan dämpa det lite...  Men men, nu ska här planteras alla möjliga grönsaker och kryddväxter...
Hittade några gamla kubbar i garaget som fick sig en omgång med penseln. Tänkte dom kunde bli en prydnad i plantaget. Spikade även fast några hjärtan som låg och skräpade.
Lavendel och gräslök har tagit plats, och snart blir det mer....
Nu dags att göra sig iordning för lite middag hemma hos mamma. Ha en trevlig påskdagskväll allesammans!
Kram Helene!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint det blev =) Perfekt att använda gamla sandlådan ju! Ha det gott.

2011-04-25 @ 07:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0