Pelarbordet på plats!

Äntligen har pelarbordet tagit plats på övervåningen efter att ha mellanlandat i hallen under en tid. Ibland är det bra (eller inte.. ) med stor hall! Det får plats mkt saker...  ;)
.
Här är bordet innan jag gick på det med vita penseln....
.
Insåg ganska snabbt att det inte är världens bästa bord att ha där barnen tillbringar en stor del av sin tid med tv och spel! Finns ingen avlastningshylla för alla olika fjärrkontroller, och många kontroller blir det....  Kanske bordet där nere får flytta upp, och det här får flytta ner. Vi får väl se hur lång tid det tar innan jag blir tokig på allt plockande... ;)
.
.
.
Vad är den stora skillnaden....
.
Jo, det ena är vitmålat och fotat ur en tidning, och det andra står fullproppat med skräp i våran källare!!! Den fina krönlisten ligger löst ovanpå pga det låga taket ...
Förstå att jag sugen på att måla!!!
.
Christer tycker inte att det ska målas, han tror att jag kommer att ångra mig! Kan aldrig tänka mig det, men det krävs ändå mkt övervägning när det handlar om arvegods.... Hade aldrig tvekat om jag hade ropat in det på auktion eller köpt det på loppis, men när det funnits i släkten i många år...   Samtidigt brukar jag tänka;- Vad gör möbeln för nytta i en grovkällare bland råttor och spindlar? Det måste vara bättre att få bli vit och komma upp till oss.... ;)  Eller hur!? Det skulle iaf bli väldigt snyggt!
.
Kramar Helene

Kommentarer
Postat av: Mannen

det har varit uppe hos oss redan och det fungerade bra

2011-02-01 @ 22:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0