Alvas pärlplatteprojekt!

Alva en fick en så himla rolig julklapp! Photo Pearls :)  Ett pärlset med pärlor, plattor och ett dataprogram för omvandling av egna bilder till ett pärlplattemönster. 30 olika färger innehöll paketet, men man väljer själv färgskala på bilden man vill använda. Även storlek på bilden väljer man själv och Alva vade fyra plattors motiv. Superkul!!
.
Här är den utvalda bilden....


.
Så här såg det ut när hon skrev ut. En liten översiktsbild hur resultatet blir (spegelvänt) samt hur många pärlor av varje färg hon valt. Den större bilden är ett av dom fyra mönster som ska bli helheten.

.
Hon har pärlat halva mönstret, två pärlplattor....




.... och det värsta är att jag knappt kan låta det vara när det står framme på köksbordet. Jag vet att det är Alvas projekt men det är ju så kul! Några rader har jag faktiskt lagt dit i smyg... ;)
Ett perfekt pyssel för att få barn lite kreativa istället för att ägna hela sin tid åt datorn :)
Tror jag ska göra mig en egen tavla jag med ;)

KRAM Helene!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0