Tavla i förvandling!

En loppistavla för 25 kr
.
som skulle bli en anslagstavla!  Ni vet en sån där med hönsnät och små klädnypor....  Efter ett stort övervägande om den skulle bli svart eller vit, blev den slutligen svart. Problemet var bara att det var väldigt svårt att fästa nätet. Häftpistolen slog rakt igenom och spräckte ramen, men som tur var gick det att åtgärda utan några större bekymmer;).
Det slutade med kontaktlim och svart eltejp. Varken limmet eller tejpen fäste bra, så det fick bli en anslagstavla enbart till prydnad. Hänga dit lite saker för att sen låta det förbli så...  Inte massa byten av olika kom-ihåg-lappar och annat bra-och-ha saker, för då skulle nätet lossna!  Så fick det bli för ett par timmar, tills jag kom hem med kökshanduken.... ;)
.
Som jag skrev i inlägget här under köpte jag en hissgardin med tillhörande kökshandduk igår, och handduken skulle användas till något annat än just en kökshandduk! Hade planerat att göra en passande tavla till gardinen;- köpa en ram på loppis, måla den svart eller vit och sedan sätta dit tyget (handduken). Jag lånade anslagstavlan för att testa vilken färg ramen skulle ha....    Sätter i tyget, och VIPS så har jag en mycket snyggare tavla än jag hade tänkt mig från början! Det blev, tycker jag iaf , en supersnygg effekt med hönsnätet i förgrunden!!! Tänk att något så oplanerat kan bli så lyckat!!!
Då blir man glad :)
.
Kramar Helene!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0