Grindslanten!

Här hemma är det rörigt! Rumförflyttningar pågår för fullt! Ebba har en längre tid velat flytta över till vårt "datapysselsymaskins rum" dvs vårt allt-i-allo rum, som innehåller väldigt mkt allt och inget...  Kändes ganska jobbigt att ta tag i, och därför drog vi på det in i det längsta. Fanns heller ingen ide att göra det förrens Hugo var villig att ta steget att flytta upp till övervåningen, eftersom tanken var att han skulle ha Ebbas rum. Efter julhelgerna var tiden inne...  Röjde allt-i-allo rummet, rev tapeter och målade vitt och Ebba flyttade in. Som tur var hade hon valt svartrandig fondvägg i sitt gamla rum och det passar ju perfekt även till Hugo, så för honom var det "bara" att flytta in :)  Mycket släpande på saker och väldigt rörigt blir det...
Nu står det ett tomt rum på nedervåningen som bara väntar på att få ny färg på väggarna:) Jag längtar!!!
.
.
I vilket fall var jag på loppis i helgen och köpte en tavla till Hugo! Måste ju finnas lite gamla loppissaker även i hans rum, även om han vill ha det lite "tuffare" :) Har alltid tyckt om "grindslanten" och tycker att det är ett passande motiv i ett pojkrum, men ni kanske kan förstå reaktionen när jag kom hem med denna....  ;) (Jag lovar;-blicken sa allt!)
.
.
.
Men med lite svart färg vart den helt okej! Ett gammalt motiv med lite tuffare stuk...
Han satt t o m en lång stund och tittade på bilden och barnens olika uttryck! Lite skillnad mot alla spindelmannen och Star Wars planscher som suttit på väggarna förut... ;)
.
.
.
När jag ändå var i farten med penseln så passade jag på att måla några fler gamla ramar. Gillar dom när dom blir svarta....  Och som jag skrivit tidigare;- det är sååå tacksamt att måla svart! Täcker så snabbt :)
.
Här hemma blandas gammalt och nytt hej vilt! Ingen ordning på nåt...
.
.
.
Även två Strindbergslampor fick sig en omgång svart färg...  Dom har stått i ett förråd i källaren i flera år bara för jag inte tycker om bronsfärgen på foten. Först nu kom jag på att jag kan ju måla dom!!!
Här är den ena som nu står placerad i Ebbas rum på hennes sekretär! Den andra får vi se var den hamnar. Kanske i vårt nya rum som jag går och längtar efter...  :)
före                                         efter
.
Kram Helene!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0