Kreativ!

Det duggar inte tätt mellan inläggen, men här kommer ett...  Kan inte förstå att dagarna rullar på så fort att man inte hinner med nånting! Vissa perioder i livet räcker inte tiden till med allt man vill göra. Trist! Maj och Juni brukar vara sådana månader, och då är det bl a datorn och blogginlägg som får stryka på foten. Även om det är mkt annat som ska göras så måste man iaf ägna lite tid till det man tycker om, som att måla och pyssla med olika saker.... ;) Det får en att må bra!!! Att vara lite kreativ...  

Kreativ, det var jag igår! Åkte hem från jobbet och var bara tvungen att göra något. Plockade fram en lång bräda-pinne-träbit eller vad man ska kalla det för och knåpade ihop en stege. Tyvärr fanns det bara en så den blev inte så hög som jag ville ha den och det blev heller inte lika många trappsteg som jag önskat, men det får duga så länge...   Jag mätte, sågade och skruvade och tjugo minuter senare hade jag en prydnadsstege till min altan:)



Enbart lite vitfärg saknas innan den är helt färdig. Snabb och slarvig som jag är tog även det bara tjugo minuter plus lite torktid så var den även vit :)



Färdiga resultatet och stegen på plats! Men dit var det ganska lång väg...   på cykel!!! Visste precis vad jag ville ha för blomsterförvaring hängande på stegen men att hitta den var inte det lättaste... Väldigt svårt vill jag lova, för jag har fortfarande inte hittat den, trots ett besök i varenda affär i hela Katrineholm :(  Tråkig stad! Drog med Ebba på en cykeltur genom hela city. Först alla affärer i centrum för att sedan bege sig till Lövåsenområdet... Men ingenstans kunde jag hitta en blomsterlåda i såkallad luffarslöjd- fil de fer.
Idag hittade jag något som mer liknar en cykelkorg på möbelhuset... Den får duga så länge!



Cykelkorgen...  på ett bord jag fyndade på Netto förra veckan :)




"Cykelkorgen" pyntad med ståltråd och några hjärtan som jag hade liggandes i ett skåp. Blev iaf lite charmigare än innan...

Det där med att ha saker liggandes och skräpande är ganska bra ibland. Hittade även en krokhängare som jag köpte förra året...  Passade ganska bra på andra trappsteget. Där kan man hänga mkt roligt!
( Titta nu inte för noggrant må mina skruvar...  Jag vet att jag slarvar mkt med det jag gör. Snabbba resultat är roligare än ett ordentligt jobb... )




Har förresten tittat på Äntligen hemma ikväll...  Gjuta i betong är något jag ska ha gjort innan sommaren är slut!!!

Dags att gå och sova...
Kram Helene!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0