Pyssel, pyssel och åter pyssel!

Jag älskar att pyssla! Säkert något alla redan förstått, men det blir bara värre och värre ju närmare jag kommer "färdigheten" av mitt nya rum! Mitt alldeles egna lilla pysselrum!!! ;) Kan inte göra något annat än att pyssla...  och springa på loppis givetvis! Måste ju fylla ut rummet med saker ;) Fortsätter det så, kommer det att vara överbelamrat ( heter det så??? ) med saker. Kommer inte att finnas någon plats för pyssel, och ännu mindre för avkoppling...  Ena hörnet blir lite "Laura Ashley"stil med rosor och sådana där söta saker;) medans den andra får gå i vit, beige och svart skala! Så får det bli när man inte kan bestämma sig hur man vill ha det...
.
Igår när jag kom hem från jobbet satte jag igång att måla ett gammalt symaskinsbord. Bordet har haft många hem innan det kom till mig....  Köptes på auktion vid Djulö för många, många år sen. Först var det placerat hos Annis. Sen hos Ulli. Sen hos mig (jag räddade det från ett liv på tippen)! Här har det stått inne, det har stått ute, det har stått i källaren och efter det var det väldigt slitet ;) För att få det bra krävdes ett jättejobb och det var mer än jag ville lägga ner på det! Så jag tog penseln direkt. Utan slipning och utan spackling, som det var i stort behov av, målade jag. Fyra timmar senare var det färdigt!  Då kan ni ju tänka er... Tre omgångar med färg och en egentlig torktid mellan omgångarna är....  håll i er....  16 timmar! Alltså, inte riktigt ordentligt gjort, men på håll ser det bra ut :) Christer rynkade lite på näsan när han kom hem, men jag sa som vanligt;
- Det är charmigt!!!
.
Det ser bättre ut på bilden än i verkligheten;)
.
Mycket decoupagepyssel har det blivit sista dagarna. Det går ju åt många askar när man ska hålla ordning på alla pysselsaker.... ;)
.
Har även påbörjat förberedelser för påsken!
Ett ägg med rosor...
.
och ett med gammalt tidningspapper!


Det var så roligt! Målade barnens gamla färgglada påskägg två gånger med vitfärg och dekorerade! Synd bara att jag rensade lite i källaren för ett tag sen och slängde flera påsar med gamla ägg....
Det är det jag alltid har sagt ;- Släng aldrig något, du får användning av det igen!
Samtidigt vill jag lära mig att rensa i röran!!! Men alltid är det fel saker jag slänger, jag ångrar mig jämt!!!
.
.
Avslutar med en liten titt på ena hörnan av skrivbordet innan det är dags för sängen! Återkommer med fler bilder av det färdiga bordet i nästa inlägg, men nu är det dags att sova. Ny dag imorgon!


.
God natt allihopa! Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0