Ballongpyssel!

Efter en god tefrukost i nygamla tekoppar fick jag äntligen färdigställa det lilla projektet jag påbörjade igår! Hade sett på nätet hur man kunde göra egna små (och stora) lampor av ballonger, bomullsgarn och tapetklister. Jag valde att göra en liten för att prova och det funkade riktigt bra. Tänkte heller inte göra den som en lampa utan bara en prydnad att hänga i fönstret.
Jag blåste upp en ballong, blandade ihop tapetklister och lindade garnet som var dränkt i tapetklister runt. Huller om buller! Sen skulle det ju torka, och det är det värsta jag vet. Väntan... , men i morse spräckte jag ballongen. Det vart ingen smäll som jag förväntade mig, snarare ett långt klirr som när glas går sönder.

Resultatet blev riktigt bra (även om det påminner lite om en julprydnad)! Ska tillverka några fler och hänga dom i en grupp tillsammans. Det tror jag kan bli fint! Vill man ha den som en lampa måste man tänka på att spara ett hål upptill så man kan få i lampupphänget. Ska nog prova det oxå, en svart till Hugos rum.
Det var svårt att få till bra bilder. Blir ett himla fint ljusinsläpp genom bollen som inte syns på korten.

Kram Helene!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0