Hus eller lägenhet...

Ibland undrar jag vad folk som bor i lägenhet gör av all sin tid? Måste ju finnas hur mkt tid som helst till att göra bara vad man vill...  Funderade på det idag när jag gick runt och klippte gräset i flera timmar. Även när jag krattade ett par timmar, och när jag släpade in alla trädgårdsmöbler som stog överallt. När jag tittade mig omkring och såg allt som behöver göras funderade jag; Är det värt all den tid man lägger ner ner på att sköta ett hus? Vore det bättre med en lägenhet... Antar att det är som med allt annat, det finns både för- och nackdelar. Tycker periodvis att det är jättekul att hålla på i trädgården, men tycker samtidigt att det tar för mkt tid. Finns så mkt annat jag skulle vilja göra...  Men, med lite eftertanke vill jag nog inte vara utan det! Känslan av att det är vårt alldeles egna!

Förutom höststädning i trädgården har jag hunnit med mkt annat. Känns som en bra dag då man har tagit tag i mkt som har behövts göras en längre tid. Betat av... 
Har bl a putsat en kristallkrona...  En sån där sak som har åkt upp och ner från källaren flera gånger, för att nu ha hängt där i många, många år. Skapligt dammig tog den plats över bordet igen, och skapligt lång tid tog det att putsa den ren. Men nu glänser den igen. Frågan är bara om jag kommer att trivas med den...



Satte även upp nya gardiner jag köpte på Amazons loppis igår. Vita öljettlängder, helt nya, för 40 kronor. Synd bara att dom var alldeles för korta ;(  Har försökt gömma nederdelen bakom lite andra saker, så får jag se om jag orkar lägga ner dom en bit vid ett senare tillfälle ;)




Nu är det dags att gå och lägga sig och ladda för en ny vecka!
Ha det bra! Kram Helene


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0