Kökssoffan!

Nu var det längesen...  Kom knappt ihåg lösenordet för att komma in på sidan! Men nu äntligen känner jag för att skriva lite igen :) Och just idag så passar det så bra, för jag har ett HIMLA bra tips!!
Har på förmiddan roat mig med att klä om min kökssoffa. Har tänkt på det länge men inte blivit av... Var en sväng till Vingåker igår, där dom hade en loppis i Folkets park, och passade även på att gå in på Fabrix, ni vet den där roliga affären vid Factory outlet...   Har letat efter ett linnetyg till soffan, och tittade även där om det skulle finnas. Och vet ni vad som fanns? Joo, vaxad linnetextil! Förstå vad bra! Ser precis ut som vanligt linnetyg men med vaxad yta så det går att torka av...  Kan absolut inte bli bättre när man har barn hemma!
Stolen har vanligt linnetyg, och visst ser man inte så stor skillnad? Känns enbart när man lägger handen på, och kanske när man sitter... Kan tänka mig att man blir aningen svettigare om baken.. ;)
Ett litet tips till, om man är lite snål som jag...  Köpte en meter istället för två, och valde att skarva. Gjorde två skarvar på sidorna istället för en på mitten, sydde och pressade hårt. Lovar att det inte syns! Och då kostade det bara 159 istället för 318 :) Bra va?!
På loppisen gjorde däremot inte många fynd... men sex frukostskålar för 1 kr styck fick jag med mig :)  Billigt och bra!
Nu ska jag gå och göra mig iordning för ett besök med Hugo i Tallåsskolans aula där vi ska titta på Tobbe när han trollar. Kul!
Ha en trevlig söndag! Helene

Kommentarer
Postat av: c.s

Har väntat på ett blogginlägg ;)

2012-01-29 @ 13:31:21
Postat av: Anonym

Mycket stiligt Helene!

Kram Lina

2012-01-29 @ 16:34:43
Postat av: frida

Åh, jag har precis hittat din underbara blogg, nu måste du hålla igång.. :) Jag tycker det du grejar med blir hur fint som helst!

/Frida

2012-02-15 @ 22:20:44
URL: http://ytligheten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0